"Wie einst Lili Marleen"
piše: Marija Marković Stijaković, diplomski rad studenta četvrte godine: Marija Marković Stijaković
e-mail: jovanalg@yahoo.com, skype: joanna.lucic.gajic, mob/viber: +381 69 444 3 220
Marie Magdalene "Marlene" Dietrich – ime jedne od najvećih filmskih diva XX veka- rođena je 27. decembra 1901. god.( sa Suncem na 5° Jarca , Asc. na 4°Device i Mesecom na 7° Lava – nosi dominaciju zemljanog elementa i stalnu potrebu za sigurnošću, koja potiskuje emocije.
Osećanja su hladna, ponekad potpuno podređena teškoj, pesimističnoj, konzervativnoj volji, koja su duboko utemeljena od najranijeg detinjstva. Čvrsta i konstruktivna, analitična i sistematična, naglašena je subjektivnost, sa tendencijom, ka formi i ograničenjima. Svest je okrenuta svemu što je okamenjeno, sa vladarom Asc. Merkurom na 2°Jarca u 5. polju i steliumom u istom znaku oslikava da se ka cilju ide polako, metodično i da je potrebno vreme da se svaka misao sistematski racionalizuje i materijalizuje, sa vrlo uzdržanim stavovima).
Rođena je nedaleko od Berlina, u gradiću Schoneberg (umetnut znak Strelca u IV polju, kao i Jupiter konjunkcija Mars – udruženi vladari IC- a daju odgovor da je Schoneberg deo Berlina) Širom sveta poznata glumica i pevačica –( Merkur na 2°, Sunce na 5°Jarca), u ranim 1930-im stekla je međunarodnu slavu i važi za prvu Nemicu koja se probila u Holivudu. Njeno pravo ime je zapravo “Marie Magdalene Dietrich” – Marija Magdalena, a 1912. god. u svojoj 11. godini osmislila je svoje umetnićko ime “Marlene”, spojivši početak svog imena sa nadimkom Lene ( Vrh 3. kuće na 20° Vage, sa vladarom Venerom koja se nalazi u Vodoliji i dobro je aspektovana sa Uranom i Plutonom- donosi odličnu promenu i umetničko ime). Iz psihološkog ugla rekla bih da se dogodio prelom emocija, koje su bile u konfliktu sa težnjom za pripadnošću. Marlen Ditrih rođena je kao druga ćerka kraljevskog policijskog poručnika Louis Erih Oto Ditriha ( 25°Škorpije vrh IV polja, tj. očevog Asc. kao i udruženi vladar njegovog I i 6. polja – Mars konjunkcija Jupiter, opisuju visok čin i uniformu) i Josefine Vilhelmine Elizabet, bogate naslednice (MC. na 25° Bika, tj. Asc. majke sa vladarom Venerom u trigonu sa Plutonom. koji se fizički našao u njenom I polju donosi moć i zadovoljstvo, kao i Mesec u znaku Lava koji je vladar njenog 2. polja). Pod uticajem očeve profesije, u kući su vladali vojnički red i čvrsta disciplina (Škorpija u vrhu IV) što je, kasnije, dobrim delom obeležilo i njen distanciran i pomalo strog karakter (Sunce, kao i stelium u Jarcu).
Posle smrti oca 1907. god. kada je imala samo 6. godina, njena majka se ubrzo venčala sa poručnikom Edvard fon Loš-om koji je poginuo u toku Prvog svetskog rata. Sunce i Mesec, koji predstavljaju odnos oca i majke, davanja i primanja, prioriteta i očekivanja grade Keplerov aspekt Smrti – 150° i ovaj položaj ukazuje da se Marlen osećala zapostavljeno od strane majke posle gubitka oca, a vidimo i lošu recepciju ova dva najvažnija svetla tela. Posledica toga je kasnije nepoverenje prema drugim ljudima zbog straha “Sunce na 5°, Hiron na 7° gledaju na Saturn u Jarcu”da ne bude povređena. Ona se sigurno plašila i dugotrajne samoće – Mesec u 12. kući, a izlaz je svakako našla kroz pozorište – Sunce u 5. Zbog svoje bujne mašte mogla je da vidi opasnosti kojih realno nema. Osećala se neshvaćeno i teško je uspostavljala trajniju vezu, ili kontakte uopšte. Čeznula je za dobrim, starim, srećnim vremenima, za sigurnošću koju je imala u majčinom stomaku i najranijem detinjstvu. Važan životni zadatak je da do svojih očekivanja – Meseca, dođe jačanjem ega – Sunca, uz istovremeno očuvanje senzibiliteta za druge ljude – Rak u vrhu 11. polja, što je Marlen i uspela bar delimično kroz scenu. Na taj način je došla do znanja i iskustva koja nije mogla steći uobičajenim racionalnim načinom razmišljanja. Marlene je učila da svira violinu, ali je morala da odustane (Neptun opozicija Merkur i Sunce) zbog tenditisa – upale tetiva posle preloma prsta (Uran na 18°- đavoljem stepenu Strelca, dobro aspektovan, posle preloma je doneo dobru promenu smera), a ubrzo nakon toga izabrala je poziv glumice. 1918. godine počela je da studira dramsku akademiju u Weimaru (Vrh 9. polja nalazi se na 20°Ovna i obećava fantastičan uspeh, novi put koji vodi ka uspehu sa vladarom- egzaltiranim Marsom koji je otišao u 5. polje i nalazi se na 25°Jarca).
Svojeglava i egocentrična ostvarivala bi sve što je zamislila. Merkur na 2° u konjunkciji sa Suncem na 5° Jarca – obećava Slavu kroz snažnu identifikaciju ega sa razumom. Sunce – najjače oružije ega, svoje ideje odlučno i sa jakom voljom sprovodi u delo, ili se one nameću drugima. Koriste se verbalne sposobnosti i misaona aktivnost često služi kao sredstvo samopredstavljanja. Ponekad to ide do egocentričnosti, jer ne postoji mogućnost objektivnog načina razmišljanja.
Ono što Srce ne potvrdi - Sunce, Merkur i stelium su u 5. polju- “Srca i života”, ne može biti verifikovano kao istinita člinjenica iz njenog ugla. U tom slučaju logika se potiskuje u drugi plan. Godine 1921. nastavila je studije u Berlinu gde upoznaje svog budućeg supruga, asistenta producenta Rudolfa Zibera. Njih dvoje su se venčali posle dve godine zabavljanja (Vrh VII polja nalazi se na 4°Riba, vladari- Neptun Rx – manje od tri, a drugi vladar Jupiter gleda na Marsa – dve ipo godine zabavljanja). Neptun opozicija Merkur i Sunce - Marlen “nesvesno” ulazi u brak i ovde je mala razlika između žrtve obmane i samog obmanjivača. Istina se doživljava suviše široko i na taj način dolazi do iskrivljene, maglovite slike, jer je Jupiter u znaku Jarca u padu i donosi joj u život “tihog” egoistu, okrenutog uvek novcu i ličnim zadovoljstvima, sa poljuljanim moralom, koji je i sama Marlen usvojila kao prototip kroz mnogobrojne veze sa uspešnim i poznatim muškarcima kasnije.. 13. decembra 1923. Marlien je rodila ćerku Mariju Elizabet Ziber ( za vreme u kom je živela nije bilo rano postati majka u 23. godini, a vrh 5. polja nalazi se na 3° Jarca sa Saturnom u svom sedištu).
Sa suprugom nije delila postelju nakon porođaja, a iako je bila u vezama s mnogim kolegama, nikada se nije razvela (Jupiter vladar njene VII kuće u konjunkciji sa Marsom u Jarcu opisuje preterivanje kroz tzv. emotivne veze, drugi vladar Neptun gleda na Mesec koji je u 12. u znaku Lava - nosi jedan brak, do smrti partnera, odnos ispunjen tajnama i dubokoj patnji). Bila je loša majka, toliko loša da ju je ćerka optužila za saučesništvo u zlostavljanju.
“Zašto je moja majka odabrala tu ženu i dala me njoj na čuvanje?! Majke bi trebale da vole svoju decu” – prisetila se Marija trenutka kada ju je guvernanta silovala (8. polje devojčice je u znaku Lava sa Mesecom koji je neharmonično aspektovan).. Marlen je bila toliko usresređena na sebe da je ćerku prvi put upisala u školu kada je imala 11 godina. Govorila je da dete ništa dobro ne donosi osim problema. Mesec u Lavu u 12. polju ukazuje na psihičke probleme, koji se ispoljavaju od momenta kada postaje supruga i majka. Problemi su nesvesni i imaju korene iz prošlosti. Postoje nerazjašnjeni konflikti sa majkom iz perioda odrastanja. Duša je kolebljiva, promenljiva i labilna, obavijena velom tajne, koja se kad tad mora otkriti, jer se Mesec nalazi u znaku Lava. Mesec je u inkonjunkciji sa Suncem i donosi u odnosu sa detetom mnogo problema zbog projekcije svojih neispunjenih želja i nezadovoljenih potreba – Venera u Vodoliji – postoji očekivanje da ćerka ispuni ovu prazninu, ali sa neharmoničnim Suncem u Jarcu u 5. polju, Marlen je okrenuta sebi, uzrokuje narcisoidnost, pozerski stav, egoizam i nametljivost, a sve u težnji da skrene pažnju na sebe. Prisutna je i nezrelost poput uobražene i uvređene primadone, izražena je sklonost ka identifikaciji sa svojim “ja”. Dete postaje žrtva, pati i ne prima apsolutno nimalo ljubavi od strane majke – Asc. ćerke nalazi se u znaku Jarca, sa steliumom u istom znaku.
U međuvremenu, posle audicije u Nemačkom pozorištu, agažovao ju je poznati pozorišni reditelj Max Rajnhart i Marlien dobija prve, još uvek male filmske uloge.
Posle brojnih uloga u pozorištu ( stelium u 5. polju) i nemim filmovima, 1929. godine reditelj Jozef fon Šternberg, koji je bio u potrazi za glavnom glumicom za prvi nemački ton-film “Plavi anđeo”, otkrio je Marlen Ditrih u mjuziklu “Dve kravate”(Merkur na 2°Jarca). U ulozi Lole-Lole, Marlene je doživela veliki uspeh . Film je istovremeno snimljen na engleskom i nemačkom jeziku, a pesma koju je ona u njemu otpevala “Falling in Love Again” postala je svetski hit. Zajednički plan troje emigranata, Fon Šternberga, glumca Emila Janingsa i njen, da osvoje Holivud “Plavim anđelom”.što su i uspeli, preokrenuo je karijeru uspešne dramske i filmske glumice u rafiniranom evropskom središtu u dvodimenzionalnu fantazmu (Uran na 18° - đavoljem stepenu Strelca u njenoj IV kući doneo je nove, originalne promene, poglede i stavove, avanturistički duh i putovanja koja menjaju splet životnih okolnosti), kojima se Marlen morala prilagoditi ne samo iz želje za luksuznim životom nego i zbog narastajućeg nacizma i iznenadne propasti kulture iz koje je potekla.
Njen lenjivi pogled i prezir prema neuglađenim muškarcima Novoga sveta može se čitati i kao protest žene koja je znala za mnogo, mnogo bolje (Venera u Vodoliji, kao i Mesec u Lavu). Možda nijedna njena uloga nije tako upečatljiva za čitanje ove kulturne nelagodnosti kao uloga pevačice u salonu na Divljem Zapadu, koju je nekoliko puta ponovila (Destry ponovo jaše, 1939, Ranč prokletih, 1952): blazirana i hladnokrvna. ona otaljava svoju tačku spremna da nogom odgurne pijane nametljivce, odsutna i sabrana istovremeno, sa uspomenom na neki drugi, bolji život (Mesec u 12.- čežnja za dalekim i izgubljenim rajem).
Ali prvi nastup zabeležen u svetu u filmu “Plavi anđeo”, odredio je psihološki tip koji je ona zatim vizualno razradila, izmenivši svoje telo: Asc. u znaku Device i “Merkurov tip” opisuje vitku figuru sa obavezno istaknutim nogama, sasvim svetla, "platinum" kosa, poluotvorene oči sa obrvama u savršenom luku, ironičan i tajanstven poluosmeh, cigareta u dugoj muštikli, a kada progovori, dubok i zamaman glas – sa Merkurom na 2°Jarca i laki strani akcenat koji dodatno unosi egzotiku. Sa Venerom koja se nalazi na 20° Vodolije zrači šarmom i poseduje neopterećujuću čulnost. U trigonu sa Uranom, Iako bez predrasuda ostavlja utisak slobodne i nesputane osobe. Marlen je često bila predmet čežnjivih pogleda, uvek sa dozom ekscentričnosti. Prelom strasti i emocija uvek su u konfliktu sa težnjom za pripadnošću. Sve se dešava poput varnice koja plane i naglo se ugasi, pri tom se ubrzo pali, ali na nekom drugom mestu.
Praktično sve njene filmske uloge bile su slične: žena od iskustva i sa prošlošću, zabavljačica, plesačica i pevačica, kabaretska dama, ponekad na špijunskim zadacima, naizgled umorna od ljubavi, ali i te kako spremna da počne iznova, izazov za dečake, opasnost za oženjene, partner za avanturiste. Nastupala je u filmovima obnažena, na užas američkih moralista. Dva su kostima nerazdvojivo vezana za nju: crni korset sa čarapama i muško odelo, dakle istovremeno ekstremno ženski i ekstremno muški look (Venera na 20°Vodolije u 6. kući – pol se izražava načinom oblačenja “od sklonosti ka elegantim toaletama, do muških odela”, posebnim hodom i originalnim stilom).
Njeni ambijenti na filmu bili su zadimljeni lokali, kazino, vozovi, Legija stranaca, harem, pozornica. I, naravno, kreveti. Njen "dizajnerski inženjering" bio je savršen, ali je ona znala da čak parodira sebe samu. Kada je sa godinama filmskom izgledu došao kraj, našla je elegantno rešenje, nastupajući samo na koncertima, gde se realna starost nije kosila sa filmskim iluzionizmom, i gde je ostajalo samo divljenje za njenu vitalnost. Njen način pevanja bio je zapravo pevušenje sa govorom: noge su pevale svoju pesmu. Jedina antropološka paralela koja se može naći tome tipu izražavanja jeste začaravanje veštice, formule i pevušenje šamana, dovođenje publike/žrtve u blaženu zavisnost od onoga koji začarava. Potpuno zavođenje, drugim rečima. Čak i kada reči pesama nisu imale seksualnu sugestivnost, taj način pevanja ih je činio dvosmislenim. (Vrh 2. kuće u znaku Device – glas usko povezan sa poslom i parama koje će zarađivati sa Merkurom na 2° Jarca naglašava veliku “ulogu” glasa u njenoj umetničkoj karijeri).
Antiratne balade, koje smo mogli zaboraviti u interpretaciji nekog koloraturnog soprana, postajale su u njenoj interpretaciji opsesivne i nezaboravne.
Venera u trigonu sa Plutonom - Marlen je bila fatalna žena. Plutonova energija u Venerinoj bašti, destruktivne težnje, ostavila je pečat u umetnosti. Njeni instikti su uvek bili snažni, ali pod kontrolom kada je na sceni.
Po dolasku nacista na vlast, Marlen Ditrih je krenula sa Šternbergom u Ameriku i potpisala je ugovor za Paramount Pictures.
Za ulogu u filmu “Morocco” nominovana je za nagradu Oskar za najbolju glavnu žensku ulogu za 1930. godinu. Tada postaje planetarno poznata (godine Saturna koji je u svom sedištu -u Jarcu do egzaltiranog Marsa nosi trajanje u vremenu).
Ovo je ostala njena jedina nominacija za Oskara. U narednih nekoliko godina snimila je još 5, od ukupno 7 filmova u režiji Šternberga. Film “Shanghai Express” iz 1932. je bio komercijalno najuspešniji od Šternberg-Ditrih filmova. Saradnju između njih dvoje je 1935. prekinula Marlen. Takođe je 1936. godine odbila Gebelsovu ponudu da snimi film u Nemačkoj za koji bi dobila veliki honorar i za koji je mogla da bira scenario i saradnike/ce. (MC. vrhunac, pozicija, kao i period života od 37. do 42. godine nalazi se na 25°Bika – na Algolu- period kada je propustila priliku da zaradi veliki novac, ali sa umetnutim znakom Blizanaca i Plutonom na 17°u istom znaku u X ugaonoj kući donosi dramatičnu, ali iz korena, odličnu promenu u karijeri, Pluton je u trigonu sa Venerom koja je na 20°Vodolije u 6.) Ditrih je nastavila da snima u USA sa Hičkokom, Lubichem, Velsom i Vajllderom.
Godine 1939. dobila je američko državljanstvo. (umetnut znak Strelca u IV kući govori o tome da će Marlen u 40.-im god. zbog Urana koji se takođe nalazi u istom znaku i kući promeniti državljanstvo, kao i vladari Jupiter konjunkcija Mars – kroz pravni čin zakona).
Kada ju je Hitler pozvao da se vrati u Nemačku i u filmovima proslavlja nacizam i da od nje napravi najmoćniju ženu na svetu, odgovorila je ne samo odbijanjem i javno nazivanje Hitlera idiotom, nego je i pored toga išla da zabavlja američke vojnike na frontovima.
Marlene je postala jedna od prvih zvezda koje su prikupljale pare za rat protiv Hitlerove Nemačke. Snimila je nekoliko anti-ratnih pesama i nastupala je pred savezničkim trupama na frontovima u Alžiru, Francuskoj i Nemačkoj sa generalima Džejms M. Gavinom i Džordž S. Patonom. Na pitanje zašto to radi, kada se nalazi u očiglednoj opasnosti samo na par kilometara od nemačke linije, odgovorila je „aus Anstand“ - „iz pristojnosti“. Sa Uranom na 18° Strelca u IV kući - uvek drugačija, sa buntom koji se kosi sa vremenom u kom je živela, revolucionar, neko ko vidi svet u novoj dimenziji, reformatorski duh, uvek okrenut ka pravdi i čovečanstvu, sa potrebom za rizikom i samostalnom, hrabrom inicijativom.
Na kraju rata je ušla sa prvim američkim trupama u Nemačku. Sa Marsom u Jarcu konjunkcija Jupiter- Marlen stremi sa ogromnom verom u uspeh. Njen nastup je bio vrlo uverljiv, čime je i druge ljude mobilisala u korist svojih ciljeva. Veliki individualac sa ogromnim osećajem slobode, nije bila spremna na kompromise. Prelazila je sve “granice” i upuštala se u sve vrste rizika. Pri tome je ispoljavala veliku srčanost i hrabrost. U Stolbergu, pored Ahena prepoznao ju je jedan Nemac i na njeno veliko iznenađenje pozdravio ju je s radošću. Ova neočekivana reakcija nije bila usamljeni slučaj; žene iz mesta su skupile sastojke za kolač dobrodošlice, koji je, po njenim tvrđenjima, bio najukusniji obrok u njenom životu. Imala je takođe sreće u pronalaženju majke i sestre, najpre ih je kontaktirala preko radija, a kasnije su se srele u Berlinu posle 13 godina. Njena majka, koja se zaklela sebi da će preživeti Hitlera, bila je hrabra žena (Mesec u Lavu), u stanu je skrivala svoje prijatelje Jevreje, umrla je u novembru 1945. god."Svuda stranac"
Život u koferima na četiri adrese:holivudskoj, londonskoj, bečkoj i pariskoj, gde je naviše boravila, nije bio lak (Uran u IV kući u umetnutom znaku Strelca na 18°- četiri adrese, iznenadne, nagle, turbulentne promene kojima nije mogla da se suprotstavi, jer su potpuno neočekivane i nepredvidive). Odlično je govorila nekoliko jezika (Severni Mesečev čvor u 3. kući – pisane i izgovorene reči, polju komunikacije nosi zadatak da u ovom životu govori, mnogo razmišlja, sa dobro aspektovanim vladarom 3. Venerom u Vodoliji, da brzo uči, ima neobičan akcenat). Ona nikada ne pripada svetu u kome je trenutno. Nije patetična, izgubljena emigrantkinja, već neko ko je svestan svojih razloga za odlazak, ali time nije postao srećniji (naglašen Uran u IV).
Zato što je utišana, njena nostalgija je upečatljivija od uobičajenog emigrantskog jauka za otadžbinom. Emigrant Marleninoga tipa više nije imao kuda da se vrati. Ona je, doduše, posećivala Nemačku, gde je uvek bilo pronacističkih osvetnika da je proglase izdajnicom. Njena poslednja želja bila je da bude sahranjena u Nemačkoj, što je postalo predmet dugog i zlobnog birokratskog zavlačenja.
Šta je bio razlog tolikoj mržnji? Upravo njena potpuna ambivalentnost, nepripadanje svetu jasnih i tupih stavova, samostalno, nepredvidivo, slobodno uživanje u svakodnevici i u kulturi, pacifizam kao prirodno stanje duha, prezir prema jeftinim strastima. Marlen Ditrih je svesno i uspešno gradila svoj status ikone, ne ugađajući nikad opštem ukusu. U filmovima koje je snimala prepoznaju se mikrorežije kojima je umnožavala značenje, praveći tako od beznačajnih melodrama prava čvorišta kulturnih simbola. Pomenimo samo jednu, iz filma Plava Venera (1932). Na kabaretskoj sceni, usred frenetične "egzotične igre", pojavljuje se figura u kostimu gorile, dodajući plesu element divljine i grubosti. "Gorila" seda i skida glavu, ispod koje se rastresaju svetli uvojci Marlen. Sa telom još uvek u ogromnom crnom životinjskom kostimu ona peva "Vrući Voodoo". Ne pamti se nijedno filmsko svlačenje koje bi imalo ovakav efekat, čak ni njeno sopstveno skidanje/oblačenje crnih čarapa u “Plavom anđelu”. Pesme koje je po prvi put pevala ostajale su zauvek vezane za nju: "Ponovo se zaljubljujem" u Plavom anđelu, "Vidi šta naručuju momci iz zadnje sobe", u Destry ponovo jaše, "Život u ružičastom" u Tremi iz 1950. Stoga naivno deluju pokušaji da se stvaranje ikone i mita Marlen Ditrih veže uz ozlojeđenog Fon Šternberga, ili druge pigmalione u prolazu. Drugi element koji govori u prilog njenoj samostalnosti jeste njena skoro potpuna neranjivost prema holivudskom star-sistemu. Moglo bi se reći da je za sebe uspela da nađe idealnu oazu, i da ostane nedodirljiva i pored svoje očigledne "moralne bezbrižnosti".
Od početka 1950-ih do sredine 1970-ih, radila je skoro isključivo kao visoko-plaćena kabaretska umetnica, s nastupima uživo u velikim pozorištima širom sveta.
Marlen Ditrih je vremenom razvila probleme s alkoholom i lekovima. Njena karijera je uglavnom bila završena kada je 29. septembra 1975. na nastupu u Australiji polomila nogu. Tri godine kasnije pojavila se kratko u svom poslednjem filmu “Schöner Gigolo, armer Gigolo”, gde je glumila u kolicima. Posle snimanja povukla se zauvek iz javnosti u svoj stan u Parizu u aveniji Montaigne, koji nije napustila do smrti. U ovo vreme je Marlen ipak ostala aktivna i pisala je veliki broj pisama i vodila satima razgovore telefonom sa svetskim vođama.
Sa Mesecom na 7° Lava u 12. kući lako se prelazi u stanje patnje i očajanja. Materijalizaciju i svoje telo mogla je da doživljava kao opterećenje i ograničenje kojeg se treba osloboditi. Osećala se žrtvom okolnosti koje nije izazvala. Žrtvu predstavlja i samo bezuslovno davanje – Sunce – vladar 12.kuće inkonjunkcija Mesec. Takvim unutrašnjim stanjem duše Marlen je nesvesno privlačila okolnosti kojih se plašila. Zbog pogrešnih procena – Sunce i Merkur opozicija Neptun, dezorjentisanosti i podložnosti ucijajima drugih ljudi ona stvarno postaje žrtva objektivnih okolnosti. Zbog bezvoljnosti i malodušnosti lako pada pod uticaj drugih, a izlaz traži u opijatima – alkoholu i lekovima. Na taj način beži od stvarnosti i duboko oseća svoje neostvarene snove i ideale. Granica između svesnog i nesvesnog ne postoji, ili je najtananija, a razlika između ličnog i kolektivnog nesvesnog lako prodiru u svest – Sunce, sa njima i brojne “poruke” iz neisrpnog rezervoara znanja prošlog vremena.
Maximilian Šel je 1984. ubedio Ditrichovu da učestvuje u snimanju negovog dokumentarnog filma “Marlene”, ali se ona ne projavljuje u kadru, pustila je samo svoj glas( Vladar Asc. Merkur na 2°Jarca obeležio je njenim glasom u mjuziklu “Dve kravate” početak blistave karijere, takođe glasom koji se čuje u dokumentarnom filmu i kraj, Marlen se tada povlači iz javnosti).
Sve oko Marlen Ditrih bilo je tajno, zagonetno, dobro skriveno i stalno otvoreno pogrešnom tumačenju. Merkur opozicija Neptun – Marlen hoda po nesigurnom tlu koje se pred njom rasipa, a ona sve dublje tone. Stvarno i nestvarno u odnosu sa drugim ljudima dolaze u sukob sa zdravorazumskim i realnim shvatanjima većine. Isto je i sa pitanjima poverenja i diskrecije. Loše procene ljudi mogle su da je dovode u neprilike, a zbog svoje lakovernosti često je mogla biti zavedena, a zatim prevarena, mada je i sama bila sklona da primenjuje isto, iako to deluje prilično naivno. Ona sama znala je veoma dobro da kontroliše informacije o sebi, počev od pažljivog "filtriranja" podataka o bogatom biseksualnom ljubavnom životu, pa sve do brige o osvetljenju i pozadini dok su je fotografisali ( Venera trigon Pluton – u vezama se duboko prodire ispod površine, a osećaj moći i kontrole su uvek prisutni). Skandali koje je celoga života izazivala bili su uvek rezultat promišljene provokacije i jasnog ličnog stava. Ništa na njoj i oko nje nije bilo "spontano" i "prirodno", sem doslednog individualizma, sa Venerom u Vodoliji u 6. kući, sa kojom kroz okolnosti živi svaki dan. Nikada nije pokušala da stekne omiljenost ulogama "običnih žena". Kada pomislimo na vampa, kobnu zavodnicu, slika Marlen Ditrih obično se pojavi prva, no to je njena zrela holivudska slika, prilično različita od Marlen iz “Plavog anđela” u režiji Josefa Fon Šternberga (1930), dobro zaobljena i sa tamnijom kosom.
Sa Rudolfom Ziberom je ostala u braku do njegove smrti 1976. godine. Pars Fortuna se nalazi u 8. kući na 5°Ovna i sudbina Marlen Ditrih jeste da nadživi i nasledi muža, doživi mlada bar jedan porođaj, kada se sve životne okolnosi menjaju i nose joj novi početak.
Takođe P. Fortuna u 8. sa vladarom egzaltiranim Marsom 0 Jupiter u 5. polju zajedno sa steliumom u Jarcu, gde je i Sunce na 5°, govori o preterivanju kroz brojne ljubavne avanture sa tuđim muževima, poznatim i uspešnim muškarcima. Međutim, i njen suprug , kao i ona je imao afere sa strane. Njena velika ljubav bio je francuski glumac i pevač Žan Gaben, sa kim se velika romansa završila sredinom 1940-ih (Vrh 5. kuće u znaku Jarca sa Saturnom u svom sedištu, koji gleda na Jupiter konjunkcija Mars, daje sliku jedne velike ljubavi u životu koja je dugo trajala i postaje okamenjena u vremenu). Kada je ćerka pitala: zašto je imala toliko ljubavnika, odgovorila je: “Tražili su”, mada je rekla da nije volela seks, ali je nesvesno želela svima da ugodi.
Sunce opozicija Neptun – Individualnost se kod nje ne bazira na zdravom i realnom načinu razmišljanja. Ego je oslabljen, a u svakodnevnom životu pratile su je laži, obmane i spletke, što dalje prati nepoverenje i osećaj niže vrednosti koji je dobro prikriven. Samopouzdanje dolazi do najniže granice, neodlučna, oslanjala se na druge, a kao posledicu, mogla je da doživljava manipulaciju i iskorišćavanje, tako nesigurna, sama je hrlila u zagrljaj mnogih muškaraca i žena. Marlene je bila biseksualna i imala je ljubavne veze sa glumcima Jul Brinerom, Ona Munson i književnicom Mercedes de Akosta. Još neki poznati njeni partneri i partnerke su:Gari Kuper i Džon Vejn, Frenk Sinatra, Hemingvej, Čaplin,Hičkok, Stravinski, Gaben,Hemfri Bogart, Kirk Daglas, Remark, Džon Žozef i Robert Kenedi i takođe legendarna Greta Garbo. Svojom androginom pojavom i čestim oblačenjem muške odeće, što se u to vreme smatralo revolucionarnim, Marlen je postala idol ženskog pokreta i gej ikona. Lilit Marlen Ditrih našao se u 6. polju na 6°Vodolije i pravi opoziciju sa Mesecom koji je u njenom 12. Pozicija Lilita oslikava njenu nesputanost i slobodnu orjentaciju prema oba pola, ekscentričnost, neobičan ukus, neobavezan flert, zajedno sa Venerom u Vodoliji - u svim partnerskim vezama ona zahteva samostalnost i pokazuje izvesnu distancu u odnosu na partnera kome nikako ne dozvoljava da ometa njen osećaj lične slobode. Nesvesno je to zamka koja bi je odvela u 12. polje, Meseca- njenih potisnutih, velikih, neispunjenih očekivanja. Lilit je u kvadratu sa Severnim i Južnim Mesečevim čvorem, u fiksnim – nepromenljivim znacima.. I to je “karma/dug” protiv koje ona nije mogla da se bori, iako nije uživala u svim tim intimnim odnosima.Marlen Ditrih umrla je 6. maja, 1992. u Parizu- gradu koji nosi simboliku Device, kao i Asc. Marlen, koji predstavlja njeno fizičko telo, u svojoj 90. godini. (vladar njenog 8. polja Neptun na 29°Blizanaca, gleda na Mesec koji je u 12. u Lavu govori o dugom životnom veku i smrti koja je verovatno u nastupila snu , kao posledica srčanog udara.) Služba je bila održana u Le Madeleine u Parizu sa oko 3.500 prisutnih i masom ljudi ispred crkve. Njeno telo, prekriveno američkom zastavom, vraćeno je zatim u Berlin, gde je sahranjena na Städtischer Friedhof III na Schönebergu, nedaleko od mesta gde je rođena – Uran u IV u umetnutom znaku Strelca– telo koje je vraćeno u zemlju u kojoj je rođena. U godinama posle njene smrti i dalje su postojale kontroverze u vezi sa njom. Neki su i dalje na nju gledali kao na izdajicu. Tek 1997. berlinska opština Tiergarten je po njoj nazvala trg u blizini Potsdamer Platza Marlene-Dietrich-Platz. Posveta glasi: „Berlinska svetska zvezda filma i šansona. Zalog za slobodu i demokratiju, za Berlin i Nemačku“. Za stogodišnjicu rođenja Marlen Ditrih, 2001. godine država Berlin se zvanično izvinila zbog neprijateljstva. Grad Berlin joj je 16. maja, 2002. Posthumno dodelio status počasne građanke Berlina. Pluton koji se nalazi na 17°Blizanaca- stepenu Lava u dekadi Vage, a vladar je njene 9. kuće – sudbine i IV – ugaone koja predstavlja početak i kraj, doneo je posthumnu slavu. Dispozitor Plutona je Merkur na 2°Jarca– vladar Ascedenta , posle njene smrti ostavio je naziv trga kao sećanje na Marlen, veliku filmsku divu, koja je brišući razliku između žene i zvezde ostavila neizbrisiv trag, istovremeno spektakl i misteriju, kao i vidljivo i skriveno.Šta je ostalo iza Marlen Ditrih? Ostala je sinonim holivudskog glamura i seksipila, a iza blještavih haljina i svilenih čarapa, skrivali su se promiskuitet, alkoholizam i šizofena ličnost. Stil i moda koji su uticali na modne kreatore, ležernost, najelegantnije znano nošenje pantalona, skupocena jednostavnost; muška fantazma o nogama i ženska ikona o samostalnoj, odlučnoj, mudroj ženi kojoj nije potreban tim eksperata da razvije svoje mogućnosti; nostalgija za zauvek izgubljenim, liberalnim i stvaralačkim trenutkom nemačke kulture; oslobođenost od patrijarhalnih stega, merila kolektiva, nacionalnih okvira. I, iznad svega, mogućnost da se zapletene poruke o toleranciji, nezavisnosti i inidividualizmu prenesu u popularnu kulturu. Stoga je Marlen Ditrih uspela da održi svoj status ikone i u Americi i u Evropi još pola veka posle vrhunca svoje filmske karijere. Još za vreme svog životnog veka postala je inspiracija velikim umetnicima poput Madone,Dejvidu Bouviju i grupi Queen.. Zaključak psihoanalize: Naglasila bih značaj 11. kuće Marlen, koja se nalazi na 3° Raka, jer je tu glavni emocionalni doživljaj i polje gde je znak Raka živimo svaki dan. Promenljivost je ključna osobina, a 11. kuća je fiksna/nepromenljiva i to nije baš najbolje mesto za kardinalni znak Raka. Dolazi do sukoba ličnog doživljaja i bezličnog- priroda 11. jer je to previše “javno mesto” za znak Raka koji traži zaštitu i toplinu doma i porodice od veće grupe ljudi. U tom slučaju u polju Vodolije je malo topline za ove potrebe i one se delimično mogu zadovoljiti posredstvom prijatelja, raznih grupa i kroz ostvarene ciljeve. Takođe, prijateljstva značajnih ljudi mogli su da ojačaju njen identitet i kroz takve kontakte Marlen je imala priliku da ispolji svoje emocije. One su se sigurno teško spontano mogle ispoljiti, jer preemotivne reakcije izlaze iz okvira 11. kuće i prave smetnju za duhovni razvoj ličnosti. Potreba za slobodom koju je ona konstantno imala mogla je da deluje naivno i nezrelo, jer se ustvari više plašila gubitka, nego što je želela slobodu. Vladar Mesec je u 12. kući i ukazuje na nerešene nesvesne konflikte iz ranog perioda života. Lične želje i potrebe mogle su da se projektuju na prijatelje i kada se desi da ih oni ne ispune, dolazilo je do velikih razočarenja. Sa Neptunom Rx u 11. kući koji je u opoziciji sa Suncem i Merkurom sigurno je dolazilo do ponovljenih pogrešnih procena, a očekivanja i ciljevi od budućnosti bili su veoma nestalni, u zavisnosti od okolnosti, često su je vodile u 12. polje gde se nalazi Mesec. Tu su njena očekivanja i mesto gde želi da prima ljubav. Tu se nalazi enormna otvorenost za sve vrste uticaja. 12. kuća je veoma frustrirajuća za položaj Meseca i Marlen je duboko, lično proživljavala osećanja drugih ljudi – vladar 11. u 12. kući.. Emotivni život je veoma labilan i promenljiv. Sa Mesecom na 7° Lava, mogla se osećati ispunjeno na sceni, filmu. Od ljudi je očekivala poštovanje, divljenje i priznanje, a sve kao “nesvesno” sećanje na neko prošlo vreme i život poput kraljice. Vremenom se polako povlači iz javnosti. Tada se pojavljuju kvaliteti koji su nedostajali ranije, kao što su skromnost i jednostavnost, a teatralnost se lagano gubi. Ovo se dešava kada je sujeta zadovoljena.
Veoma je važno napomenuti da u Natalnoj karti Marlen Ditrih postoji nedostatak vodenog elementa, nijedna planeta se ne nalazi u vodenom znaku i to govori da je uvek bila emocionalno neispunjena, a želja da joj neko ispuni srce ljubavlju je postojala, ali uvek na putu ka tome je nailazila na “kamen spoticanja” hladan stelium u Jarcu u 5. kući. Svoje želje i potrebe mogla je zadovoljiti kroz Veneru u Vodoliji, gde su se prijateljstva i ljubavne veze prožimale kroz nevidljivu nit. Veze su bile podložne promenama, naglim prekidima, raznovrsne, a kada je umetnost u pitanju, uvek se ispoljavala intuicija i originalnost koje su je vodile u neki novi pravac. Obzirom na ograničene okolnosti - Veneru u 6. kući i prirodu Device, Venera u njoj ne može u velikoj meri da razvije svoje kvalitete , ali unosi malo svežine, radosti i lepote u ovo polje. Rezultati rada moraju biti biti visoko procenjeni sa estetskog stanovištva, a prijateljstva, kao i emotivne veze sa kolegama su često prisutne. Sunce koje predstavlja izvor života, svest, kao i centralnu mušku figuru u našem životu, nalazi se na 5° Jarca, u prvoj dekadi, na stepenu Lava u 5. kući. Naglašena je snažna potreba da se ispolji kreativnost.
Marlen je upravo jakom voljom, sa mnogo truda uspevala da prebrodi mnogo kriza i lomova i na taj način utisne svoj lični pečat u vremenu. Kod nje je bila prisutna konstantna ekspanzivna želja kada je u pitanju prezentacija sopstvene ličnosti. Najbolji rezultati sa Suncem u 5. polju i dolaze ako se radi sa entuzijazmom i svakom zadatku se pristupa neopterećeno i opušteno, kao u nekoj igri. Dečija naivnost i otvorenost mogli su da prouzrokuju mnogo nevolja u manipulativnom svetu odraslih. Avanturistički duh se ispoljavao u svim segmentima života, a u ljubavi joj je doneo mnogo afera i romansi kojima je želela da upotpuni osećaj lične vrednosti i potisne osećaj nesigurnosti, čiji je uzrok sigurno bio i rani gubitak oca.